Wednesday, January 26, 2011

Samun

Ibu kaget anak balik tadika ‘ditawan’


KUALA LUMPUR: Pengalaman ngeri terpaksa ditempuh seorang ibu apabila anaknya yang berusia enam tahun menjadi ‘tawanan’ seorang daripada dua lelaki bersenjatakan parang ketika dia baru menjejakkan kaki di depan rumahnya di Taman Melawati, dekat sini, Jumaat lalu.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah hari itu, wanita berusia 40-an itu baru menjemput anaknya pulang dari tadika dan sejurus tiba di depan rumah, dua lelaki menunggang motosikal terus meluru ke arah keretanya.


Menurut sumber polis, seorang daripada penjenayah terbabit menerpa ke arah mangsa selepas dia keluar daripada kereta dan memintanya mendiamkan diri manakala seorang lagi yang membawa parang pergi ke arah anaknya.

“Penjenayah terbabit mengarahkan mangsa menyerahkan semua barang berharga miliknya. Mangsa yang ketakutan hanya mengikut arahan itu.


“Tidak puas hati dengan hasil diperoleh, penjenayah turut menggeledah keretanya dan mangsa bersama anaknya hanya mampu memerhati kerana begitu takut,” katanya.


Sumber berkata, mangsa kemudian menjerit sekuat hati untuk menarik perhatian jirannya.


“Mendengar jeritan itu dua lelaki terbabit mula panik sebelum kelam-kabut meninggalkan lokasi kejadian,” katanya.


Menurutnya, mangsa dan anaknya bernasib baik kerana tidak dicederakan. Bagaimanapun, mereka mengalami trauma kerana terlalu takut dengan kejadian itu.


“Mangsa tidak dapat mengecam penjenayah itu kerana mereka memakai kaca mata hitam dan juga topi keledar berpenutup penuh.


“Mangsa juga gagal mencatatkan nombor pendaftaran motosikal yang ditunggangi suspek kerana kejadian berlaku dengan pantas selain panik,” katanya.


Sumber berkata, setakat ini, polis masih menjalankan siasatan lanjut dan agak sukar untuk mengecam suspek kerana kawasan berkenaan tidak mempunyai kamera litar tertutup (CCTV).


Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment