Tuesday, December 7, 2010

Jangan Cinta Makwe Orang

Wanita, enam lelaki ditahan pukul remaja hingga maut


HULU SELANGOR: Seorang wanita dan enam lelaki ditahan selepas disyaki memukul seorang remaja hingga mati di sebuah kelab golf di Serendah, di sini, malam Khamis lalu dan kini direman hingga esok.

Remaja berkenaan dipukul selepas mengganggu wanita itu yang juga teman wanita seorang daripada kumpulan lelaki terbabit, awal Oktober lalu. Dalam kejadian kira-kira jam 11 malam itu, mangsa yang berusia 18 tahun dan bekerja sebagai pemasang jubin di Rawang dipanggil ke kelab golf berkenaan untuk berunding bersama semua suspek sebelum dipukul menggunakan botol arak. “Dalam pertemuan itu, mangsa mengaku menyintai wanita itu di depan teman lelaki wanita terbabit hingga membuatnya suspek memukul menggunakan botol arak berulang kali hingga mati,” katanya.


Sumber berkata, mayat mangsa dijumpai dua hari kemudian kira-kira jam 9 malam oleh seorang pekerja kelab golf itu.

Sehubungan itu, satu gerakan memburu suspek dilancarkan sebelum semua mereka ditahan di sebuah rumah di Rasah, Negeri Sembilan.


Difahamkan, semua suspek berusia 18 hingga 26 tahun itu ditahan Khamis lalu kira-kira jam 8 malam.


Ketua Polis Hulu Selangor, Asisten Komisioner Norel Azmi Yahya Affandi, berkata semua suspek tidak bekerja dan tidak mempunyai rekod lampau jenayah. “Siasatan awal mendapati motif pembunuhan disebabkan mangsa mengganggu teman wanita seorang daripada suspek. Kami menahan semua suspek untuk siasatan lanjut,” katanya.

No comments:

Post a Comment