Tuesday, August 2, 2011

pakat curi wang

Juruwang, sepupu subahat mencuri

E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

KUALA LUMPUR: Tindakan seorang juruwang sebuah pasar raya bersubahat dengan sepupu lelakinya untuk melarikan barangan dari tempat kerjanya terbongkar selepas saudaranya itu ditahan pengawal keselamatan di pintu keluar premis berkenaan, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, seorang lelaki berusia 20-an mengambil beberapa barangan dalam keadaan mencurigakan sebelum menuju kaunter pembayaran dikendalikan sepupunya yang juga juruwang pasar raya berkenaan.


Sumber berkata, selepas lelaki itu beredar dari kaunter bayaran, penyelia pasar raya berkenaan yang memerhatikan gerak-geri suspek membuat pemeriksaan resit di kaunter sama sebelum mendapati suspek hanya membuat bayaran untuk satu paket gula manakala tiga lagi barangan lain dibatalkan.

Menurutnya, penyelia itu meminta pengawal keselamatan memeriksa kamera litar tertutup (CCTV) dan melihat meskipun lelaki terbabit meletakkan semua barangan dipilih di kaunter pembayaran, namun pembayaran hanya untuk satu barang.


“Disebabkan itu, wanita berusia 23 tahun terbabit dipanggil untuk disoal siasat sebelum mengaku bersubahat dengan suspek yang juga sepupunya untuk membawa keluar barangan itu tanpa membuat pembayaran,” katanya.


Katanya, semua barangan dicuri itu bernilai kira-kira RM250 dan kedua-dua suspek dibawa ke Balai Polis Brickfields untuk tindakan lanjut.

Ketua Polis Daerah Brickfields, Asisten Komisioner Wan Abdul Bari Wan Abdul Khalid, berkata pihaknya menerima laporan kejadian itu dan siasatan lanjut masih dijalankan.

No comments:

Post a Comment