Tuesday, July 12, 2011

letak beg dalam raga parah diragut

Nenek mahu lawat cucu sulung cedera parah diragut

KOTA BHARU 11 Julai - Hasrat seorang nenek melawat cucu sulungnya yang baru dilahirkan seminggu lalu bertukar mimpi ngeri apabila dia cedera parah sehingga pengsan selepas diragut oleh dua lelaki bermotosikal, semalam.

Kejadian berlaku pukul 7.15 pagi di Jalan Sultan Yahya Petra, berhampiran Kompleks Balai Islam di sini, ketika mangsa, Rahimah Che Dollah, 44, seorang pembantu taman asuhan kanak-kanak (Taska), menunggang motosikal sendirian ke rumah anaknya itu di Telipok.

Namun, tiba-tiba, muncul dua lelaki meragut beg tangannya yang diletakkan dalam raga sebelum menendang motosikalnya sehingga dia terjatuh dan patah tangan kiri serta sebatang gigi.

Selain itu, Rahimah turut cedera di kepala dan kening serta bibirnya koyak sehingga terpaksa dijahit.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, kedua-dua suspek dipercayai telah mengekori mangsa yang baru keluar dari rumah tidak jauh dari tempat kejadian sebelum meragutnya.

"Suspek dipercayai melihat beg tangan mangsa yang diletakkan di dalam raga menyebabkan mereka mengekorinya lalu meragut, pada masa sama turut menumbuk dan menendang mangsa.

"Mangsa cuba melawan, tetapi terjatuh dari motosikalnya lalu pengsan dan dia dikejarkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) oleh orang ramai yang berada di situ.

"Selain patah tangan kiri, mangsa turut cedera di kepala, menerima dua jahitan di mulut, lima jahitan di kening, tiga jahitan di kepala dan patah sebatang gigi," katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

Azham berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan kerana melakukan samun dengan mendatangkan kecederaan kepada mangsa.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian itu supaya menghubungi pihak polis bagi memudahkan siasatan dan memberkas suspek.

Sementara itu, suami mangsa, Johar Abdullah, 45, yang bekerja sebagai pengawal keselamatan di sebuah pasar raya berdekatan ketika ditemui di HRPZ II hari ini berkata, dia tidak dapat mengikut Rahimah kerana perlu menghantar anak yang lain ke sekolah sebelum ke tempat kerja.

No comments:

Post a Comment