Sunday, July 31, 2011

guru kena culik dan samun

Polis buru 4 lelaki culik, samun guru

SETIU 30 Julai - Polis memburu sekumpulan empat lelaki yang disyaki melarikan seorang guru wanita sebelum menyamun mangsa di Kampung Guntung Luar, dekat sini, semalam.

Mangsa yang berusia 35 tahun dikatakan diculik dari rumahnya di Kampung Guntung Luar sebelum dipaksa masuk ke dalam kereta oleh penjenayah terbabit.

Ketika kejadian pukul 6.30 petang, mangsa berada seorang diri di rumahnya, sebelum tiba-tiba didatangi empat lelaki berusia 30-an, menaiki sebuah kereta Perodua Myvi.

Salah seorang lelaki itu yang berusia 30-an turun lalu berpura-pura mencari alamat seseorang.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Rohaizat Abd. Ani berkata, semua suspek kemudian beredar selepas mangsa menyatakan tidak mengetahui individu yang dicari berkenaan.

"Mereka datang semula kira-kira 10 minit dan tiga daripadanya menghampiri mangsa yang berada di halaman rumah lalu mengusung mangsa ke dalam kereta.

"Mangsa kemudian ditinggalkan di tepi jalan di Kampung Bintang, kira-kira 6 kilometer dari rumahnya, setelah suspek mengambil tiga utas gelang, seutas rantai dan sebuah telefon bimbit yang kesemuanya bernilai kira-kira RM20,000.

Katanya, sejurus disamun, mangsa yang tidak mengalami sebarang kecederaan dibantu orang awam pulang ke rumahnya.

Menurutnya, mangsa bersama suaminya, juga seorang guru telah membuat laporan mengenai kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini, malam tadi.

Menurutnya, kes itu disiasat di bawah Seksyen 395 Kanun Keseksaan dan pihaknya setakat ini telah mengenal pasti seorang daripada suspek dipercayai turut terbabit dalam beberapa kes serupa sebelum ini.

No comments:

Post a Comment