Friday, September 17, 2010

Belasah Je Peragut

Pemeras ugut kena belasah


2010/09/17

KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang cuba memeras ugut seorang remaja dibelasah orang ramai dalam kejadian di Jalan Lumut berhampiran Chow Kit, di sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, suspek yang berusia 33 tahun dan mempunyai enam rekod jenayah menggertak seorang remaja lelaki yang melalui tempat kejadian berseorangan supaya menyerahkan wang.

Sumber polis berkata, mangsa berusia 17 tahun diugut supaya menyerahkan wang RM150 kepada suspek.


“Mangsa yang memberitahu tidak mempunyai wang sebanyak itu dikepit lehernya oleh suspek seperti aksi ahli gusti sebelum suspek merampas dompet mangsa.


“Sebaik memperoleh wang berkenaan, suspek melarikan diri sebelum dikejar mangsa. Difahamkan suspek berlari hampir 500 meter sebelum ditangkap mangsa berhampiran kawasan Chow Kit, di sini,” katanya.


Menurutnya, mangsa yang menjatuhkan suspek meminta suspek memulangkan dompetnya, namun suspek hanya memberikan RM40.


“Mangsa yang berkeras mahukan wang miliknya dikembalikan menumbuk suspek sebelum kejadian itu menarik perhatian orang ramai yang melalui kawasan berkenaan. Berikutan itu, orang ramai yang cuba membantu mangsa menumbuk dan memukul suspek beramai-ramai hingga menyebabkannya luka pada seluruh tubuh,” katanya.

No comments:

Post a Comment