Thursday, June 14, 2012

penyamun tertangkap

ARKIB : 11/06/2012
Share on facebook Share on twitter Share on email Share on print More Sharing Services 1
Suspek samun guru wanita dicekup polis

KUALA LUMPUR 10 Jun - Sehari selepas gambarnya disiarkan dalam akhbar, polis berjaya memberkas seorang daripada dua lelaki yang dipercayai terlibat menyamun dan mencederakan seorang guru wanita sebelum meninggalkan mangsa di sebuah ladang kelapa sawit di Kuala Selangor, dekat sini pada Rabu lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah berkata, lelaki berusia 48 tahun itu ditangkap setelah polis mendapat maklumat daripada orang awam malam tadi.

"Lelaki keturunan India itu dicekup di sebuah kawasan di Taman Farlim, Menglembu, Ipoh, Perak pada pukul 11.15 malam tadi. Dia akan diserahkan kepada polis Selangor untuk membantu siasatan kes samun yang mendatangkan kecederaan parah kepada guru wanita berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Kelmarin, polis mengedarkan gambar dua lelaki tempatan dipercayai suspek yang terlibat menyamun dan mencederakan seorang guru wanita, Teoh Soo Kim, 51, semasa mangsa keluar rumahnya di Taman Kinrara, Puchong dekat sini, untuk pergi berjoging bersama seorang rakan di Bukit Jalil pada pukul 7.30 pagi, Rabu lalu.

Mangsa ditemui ditinggalkan dalam keadaan cedera parah di kepala dan tidak sedarkan diri oleh seorang pekerja sebuah ladang kelapa sawit di Kuala Selangor pada pukul 11.30 pagi keesokan harinya.

Gambar kedua-dua suspek kejadian samun itu berjaya dikenal pasti menerusi rakaman kamera litar tertutup (CCTV) ketika mereka mengeluarkan wang di mesin pengeluaran wang automatik (ATM) di sebuah stesen minyak di Taman Puncak Jalil.

Suspek dipercayai memaksa guru itu memberi nombor pin kad ATM bagi membolehkan mereka mengeluarkan wang RM1,600 yang terdapat dalam akaun mangsa.

No comments:

Post a Comment