Monday, June 25, 2012

curi gigi 1 bulan jel

Dipenjara sebulan curi berus gigi
RUBIAH OMAR
24 Jun 2012

KUALA TERENGGANU - Angkara terlalu gian dadah, seorang pembantu kedai makan nekad mencuri berus gigi elektrik di sebuah kedai elektrik di Jalan Sultan Ismail, di sini, kelmarin.

Bagaimanapun, hasratnya untuk menjual balik berus gigi jenama Panasonic itu bagi membeli dadah jenis morfin tidak kesampaian setelah dia kantoi dan seterusnya dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, semalam.

Natijah perbuatannya itu, tertuduh, Fazrin Ab Wahab, 23, dari Kampung Desa Darul Iman, Marang dijatuhi hukuman penjara sebulan dan denda RM1,000 oleh Majistret Abdul Hayyi Salim.

Hukuman itu dijatuhkan selepas dia mengaku salah melakukan kesalahan mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan dengan mencuri sebatang berus gigi elektrik jenama Panasonic bernilai RM99 di Kedai Elektrik Union Motos Electrical Supplier Sdn Bhd di Jalan Sultan Ismail, di sini, kira-kira jam 4 petang, 23 Jun lalu.

Pendakwaan dikendalikan Pegawai Pendakwa, Inspektor Miky Anak Dunstan Muda manakala Fazrin tidak diwakili peguam.

Berdasarkan fakta kes, Fazrin telah datang ke premis berkenaan dengan berpura-pura kononnya ingin membeli barang.

Dia memperdaya pekerja di kedai berkenaan dengan bertanyakan harga barang yang kononnya ingin dibeli. Namun, setelah melihat pekerja itu sedikit ‘ralit’, dia terus mengambil kesempatan mencuri berus gigi berkenaan dan disorokkan di dalam bajunya.

Tindakannya yang tergesa-gesa keluar dari premis berkenaan telah menimbulkan rasa syak pekerja yang melayannya sebelum ini yang kemudian mengejarnya dan berjaya ditahan di luar premis.

Hasil pemeriksaan di badannya, pekerja berkenaan berjaya menjumpai berus gigi elektrik yang disembunyikan di dalam baju dipakainya sebelum dia yang juga turut positif morfin diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

No comments:

Post a Comment