Tuesday, May 10, 2011

Rogol Anak Murid

Rogol: Guru ditahan bantu siasatan

KUANTAN 9 Mei - Polis menahan seorang guru sekolah menengah di sebuah tanah rancangan Felda di Jengka kerana dipercayai merogol seorang pelajar perempuan tingkatan tiga, Khamis lalu.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Bahagian Siasatan dan Perundangan) negeri, Supritendan Mohd. Haris Daud berkata, suspek berusia 33 tahun dan telah berkahwin serta mempunyai dua anak itu ditahan di rumahnya, semalam.

Menurut beliau, penahanan suspek berikutan laporan keluarga mangsa di Ibu Pejabat Polis (IPD) Jerantut, baru-baru ini.

"Siasatan awal mendapati, sebelum kejadian, suspek dikatakan menelefon ibu mangsa dan meminta pelajar itu datang ke rumahnya untuk menyiapkan kerja sekolah.

"Mangsa kemudian dihantar rakannya ke rumah guru terbabit di kuarters guru sebelum dia dipeluk secara paksa dan dirogol pada Rabu lalu," katanya ketika ditemui di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) di sini hari ini.

Kata Mohd. Haris, dalam laporan polis diterima keesokannya, mangsa yang murung menceritakan perbuatan terkutuk guru terbabit kepada guru kelasnya di sekolah.

Berikutan itu, tambahnya, pelajar tersebut dihantar ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas), Temerloh untuk pemeriksaan lanjut.

Menurut beliau, guru terbabit tinggal bersendirian di kuarters tersebut kerana isteri dan dua anaknya menetap di Kedah.

"Kes ini disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana kesalahan merogol," ujarnya.

No comments:

Post a Comment