Friday, April 8, 2011

Haji Karim Menipu


Kontraktor rugi RM1,000 dakwa ditipu 'Haji Karim'

Zainudin Muhamad menunjukkan salinan repot polis kerana mendakwa menjadi mangsa penipuan seorang lelaki di Melaka, kelmarin.

MELAKA 7 April - Seorang kontraktor kerugian RM1,000 setelah ditipu seorang lelaki dikenali sebagai 'Haji Karim' yang menawarkan satu projek pembinaan sebuah stor sekolah bernilai RM98,000 yang sebenarnya tidak wujud.

Mangsa penipuan itu, Zainudin Muhamad, 46, berkata, beliau telah dihubungi oleh lelaki berkenaan semalam dan memaklumkan mengenai tawaran yang bakal diterimanya bagi membina sebuah stor di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ayer Molek dekat sini.

"Dia yang memperkenalkan dirinya sebagai pegawai dari pejabat Pendidikan Daerah Melaka Tengah menawarkan saya projek tersebut lalu saya bersetuju menerimanya," katanya ketika ditemui di pejabat Utusan Malaysia, di sini semalam.

Bagaimanapun, katanya, lelaki berkenaan mengenakan syarat iaitu saya perlu menyumbang sebanyak RM2,500 kepada pihak sekolah terbabit.

Ujarnya, dia hanya bersetuju untuk menyumbang RM1,000 dan wang itu telah dimasukkan ke dalam sebuah akaun bank di atas nama Linda Marlina Sanin.

Zainudin berkata, lelaki berkenaan telah menghubunginya dan meminta dia datang ke pejabatnya untuk berjumpa dengan pengetua sekolah tersebut.

"Bagaimanapun, sewaktu saya tiba di pejabat Pendidikan Daerah Melaka Tengah, saya diberitahu tidak ada nama 'Haji Karim' bertugas di pejabat berkenaan," ujarnya.

Dia yang mula rasa curiga terus menghubungi lelaki berkenaan namun panggilannya tidak dijawab.

Menyedari dirinya telah ditipu ujarnya, dia telah membuat satu laporan di Balai Polis Melaka Tengah kira-kira pukul 10.50 pagi semalam.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment