Monday, March 12, 2012

cicir sekolah jadi pencuri

4 remaja dalang curi motosikal
Wartawan Sinar Harian
11 Mac 2012
4 remaja dalang curi motosikal
GELANG PATAH – Empat remaja termasuk seorang yang tercicir persekolahan ditahan polis pada Rabu lalu, dipercayai terbabit dalam kegiatan curi motosikal.

Ketua Polis Daerah Nusajaya, Superintendan Noor Hashim Mohamad berkata, remaja berusia 16 hingga 19 tahun berkenaan direman hingga 11 Mac ini (hari ini) bagi membantu siasatan.

"Suspek dipercayai mencuri motosikal bertujuan mengambil ‘spare part’ sebelum dijual kepada kenalan selain untuk kegunaan sendiri. kita yakin mereka tiada kaitan dengan mana-mana sindiket,” katanya kepada Sinar Harian semasa menghadiri Program Cegah Jenayah dan Omnipresence, di Balai Polis Gelang Patah, di sini, semalam.

Menurutnya, hasil siasatan, pihaknya menjumpai dua rangka motosikal yang dihumban ke dalam Sungai Ulu Pulai, di sini, oleh suspek berkenaan bagi mengelakkan kegiatan mereka dikesan oleh pihak polis.

“Dengan tertangkapnya suspek, pihak polis yakin dapat menyelesaikan tujuh kehilangan motosikal di sekitar Gelang Patah. Kes ini disiasat di bawah Seksyen 379 (A) Kanun Keseksaan,” katanya.

No comments:

Post a Comment