Thursday, March 13, 2014

curi wang


Lapan ditahan curi RM300,000 di BNM


PULAU PINANG 12 Mac - Polis menahan lapan petugas sebuah institusi kewangan yang disyaki mencuri wang berjumlah RM300,000 dari sebuah bilik pemprosesan mata wang di Bank Negara Malaysia (BNM) Pulau Pinang di Lebuh Light di sini semalam.
Institusi kewangan terbabit difahamkan dilantik sebagai ejen oleh BNM dan dipertanggungjawabkan untuk membuat pengiraan wang di bank tersebut.
Kesemua mereka yang terdiri daripada tujuh lelaki dan seorang wanita ditahan sebaik sahaja laporan dibuat kira-kira pukul 8 malam tadi.
Kesemua suspek yang berusia antara 20-an hingga 30-an itu dipercayai melakukan kegiatan terbabit sejak September 2013 hingga awal bulan ini.
Jurucakap polis berkata, hasil siasatan dalaman pihak BNM, suspek terbabit didakwa mengambil wang berjumlah RM300,000 dari bilik pemprosesan wang berkenaan dalam tempoh tersebut.
"Hasil siasatan dibuat, kesemua suspek ditangkap dan direman tiga hari bermula hari ini bagi membantu siasatan," katanya.
Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut, Supritendan Ismail Idris ketika dihubungi mengesahkan laporan dan kejadian tersebut.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140313/je_01/Lapan-ditahan-curi-RM300000-di-BNM#ixzz2vnnxAwT9
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment