Saturday, September 15, 2012

wartawan pun kena serang

Wartawan diserang lelaki berparang
Wartawan Sinar Harian
15 September 2012
Wartawan diserang lelaki berparang
Faizah (kiri) melakonkan kembali bagaimana dia diserang lelaki berparang.
PENDANG – Wartawan Sinar Harian Pendang, Ku Noor Faizah Ku Mustafa atau mesra dipanggil Faizah bersyukur kerana terselamat daripada diserang seorang lelaki berusia 30-an yang bertindak membawa parang dalam keadaan marah ke arahnya di Kampung Sungai Rotan semalam.

Kejadian berlaku kira-kira 11.15 pagi apabila wartawan itu ke kampung terbabit bagi membuat liputan selepas menerima aduan melalui Pengerusi Majlis Ketua-Ketua Kampung (MKK) berkaitan masalah perparitan yang dihadapi beberapa penduduk di situ.

Faizah berkata, dia sempat melarikan diri dengan bertindak masuk segera ke dalam kereta lalu beredar selepas melihat lelaki terbabit meluru ke arahnya dengan memegang parang panjang sambil bercakap sesuatu yang kurang jelas.

Menurutnya, setibanya di hadapan dewan Umno Sungai Rotan, MKK terbabit yang telah menunggunya di situ dan memaklumkan liputan berkaitan masalah berkenaan terpaksa dibatalkan.
Kurang dua minit selepas itu tiba-tiba muncul sekali lagi lelaki terbabit dari rumah berhampiran membawa parang ke arahnya.

Sementara itu, MKK Sungai Rotan, Suraini Hamid berkata, beliau juga terkejut dan tidak faham dengan tindakan lelaki terbabit.

"Saya tak tahu apa motif lelaki itu berbuat demikian.

"Ini kerana keluarganya yang meminta saya membawa media melaporkan masalah perparitan di kawasan itu," katanya.

Kes itu telah dilaporkan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Pendang.

No comments:

Post a Comment